fbpx

Anställning vid behov – så går behovsanställning (timanställning) till.

Förenkla, effektivisera och kvalitetssäkra förmedlingen av din extrapersonal. 
Recrutos bemanningsysstem säkerställer att det alltid finns tillräckligt med resurser på samtliga enheter. Det gör att du kan spara både tid och pengar som istället kan användas för att höja kvaliteten i övrig verksamhet.

Genom analys av den statistik som finns samlad i verktyget får du som ansvarig ett bra underlag för uppföljning, styrning och beslutsfattande. Dessutom säkerställer kontrollfunktioner att alla vikarier som finns i databasen uppfyller de krav och behörigheter som krävs. På så sätt ger systemet tillförlitliga och träffsäkra vikarieförslag.

Vi har ett modernt och flexibelt bemanningssystem som utan svårighet kan skräddarsys efter verksamhetens specifika behov och med fördel användas tillsammans med vårt rekryteringsverktyg.

Så fungerar det

Som arbetsgivare bjuder du in din extrapersonal till vårt bemanningssystem som enkelt aktiverar sina profiler och fyller i sina schema för att visa vilka dagar och tider de är tillgängliga att jobba. Framöver slipper du ringa onödiga samtal eftersom du enkelt kan se vilka personer i din extrapersonal-pool som är tillgänglig för arbete. Din personal kan förutom att fylla i sin lediga tid via datorn även ladda ner en app där de kan uppdatera sin tillgänglighet, se sina bokningar och få information om lediga pass via sin smartphone.

Matcha fram ledig personal genom bemanningsverktyget och välj att skicka ut förfrågningar eller boka direkt. Oavsett om det är en förfrågan eller en direkt-bokning informeras din personal automatiskt via appen.  Du kan utöver information via appen också välja att meddela din personal via epost och sms. En fördel när du använder Staff är att du kan kontakta och boka flera samtidigt utan att behöva ringa runt. När du skapar en förfrågan kan du också möjliggöra för din personal att kunna intresseanmäla eller boka sig själv till olika pass.

Prisvärt

Recruto har en betalmodell som passar både små och stora företag. Grundavgiften är den samma för alla oavsett storlek men beroende på hur många användare/arbetsplatser som ska ha tillgång till verktyget varierar kostnaden. Det är enkelt att lägga till men också enkelt att ta bort användare och arbetsplatser. För den extrapersonal som ska bemannas genom verktyget utgår ingen kostnad.

Från 895kr
mån
  • För 1 användare och 1 *arbetsplats. Därefter 79 kr/mån per ny användare/arbetsplats
  • Uppstartsavgift: 0 kr
  • Uppsägningstid: 1 månad innan avtalets utgång
  • Sms kostnad: 1 kr/st
  •  
  • * Arbetsplats är den unika fysiska adress dit du bokar din personal.