Bonava är en av de ledande bostadsutvecklarna i norra Europa. Bonava har sitt ursprung i NCC och har skapat hem och områden sedan 1930-talet. Idag har Bonava 2000 anställda med verksamhet i Sverige, Tyskland, Finland, Danmark, Norge, Sankt Petersburg, Estland och Lettland med en omsättning på 14,5 miljarder kronor (2017). De skapar hem och områden där människor lever sina liv. Bonava vet att världens bästa hem inte bara handlar om vacker interiör eller smart arkitektur, utan lika mycket om människorna som bor där och hur de lever sina liv. Det är därför de är så noga med att skapa både hem och levande platser. Detta är inte något som skapas vid det sista penseldraget. Utan det är så allting börjar.

Inköpsanalytiker till Bonava!

Stockholm
Sista ansökningsdag 2019-03-24

Vill du arbeta med inköp och att se över kontrakt och processer? Är du självgående i ditt arbete och trivs med att arbeta analytiskt och sätta din egen struktur för att lösa uppgiften? Är du redo att ta dig an en roll på en av norra Europas ledande bostadsutvecklare? Då kan rollen som Inköpsanalytiker hos Bonava vara nästa utmaning för dig!


Om rollen

I rollen som Inköpsanalytiker kommer du att ingå i Bonavas globala inköpsorganisation där du deltar aktivt i inköpsprojekt. Bolaget befinner sig i en intensiv utvecklingsfas och portföljen för projektutveckling växer löpande. Du kommer i denna förändringsprocess ha en viktig roll i att stötta upp i de operativa inköpsprocesserna där ditt ansvarsområde i huvudsak kommer att omfatta indirekt material. Stort fokus i rollen är att se över, strukturera och analysera kontrakt Bonava har med leverantörer. Du blir därmed en viktig del i leverantörsuppföljningsprocessen vad gäller att genomföra utredningar och ta fram beslutsunderlag. I detta har du ett nära samarbete med interna stakeholders och Category Managers.

I tjänsten kommer du framförallt att arbeta med att:

·         Stödja organisationen i frågor som rör inköp avseende de kategorier/inköpsgrupper som Category Managers ansvarar för

·         Se över, strukturera och kontrollera kontrakt

·         Stötta upp i inköpsprojekt av mindre ekonomisk och strategisk betydelse samt bistå i att implementera resultatet.

Uppdraget är en del av Novare Professionals personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Novare Professionals och arbeta som konsult hos kunden. För rätt person finns goda möjligheter till förlängning.


Kvalifikationer

För att lyckas i den här rollen ser vi det som avgörande att du har tidigare erfarenhet från inköp, förhandlingar och omförhandlingar av kontrakt. Vi ser det även som viktigt att du:

-      Har relevant utbildning

-      Är flytande i engelska (koncernspråk)

-      Har goda kunskaper i Microsoft Excel, Powerpoint och Outlook

För att trivas i rollen tror vi att du är analytisk, engagerad, professionell och självgående. Du har förmågan att skapa din egen struktur i arbetet och är trygg i att ta egna initiativ. Därtill är du lösningsorienterad och har mycket god social kompetens.


Övrig information

Uppdragsperiod: Omgående t.o.m. 31/6-2019, med möjlighet till förlängning
Omfattning: Heltid
Placering: Stockholm

Låter det här intressant? Ansök då redan idag – allt vi behöver är att du bifogar ditt CV via annonsen. Notera att urval sker löpande. Vid frågor – vänligen maila joakim.groth@novare.se
Kontakt
Arbetsgivare Novare Professionals
Arbetsort Stockholm
Kontaktperson Joakim Groth, Rekryterare, Joakim.groth@novare.se
Villkor
Yrkestitel Inköpsanalytiker
Anställningsform Visstid
Arbetstid Heltid
Lönevillkor Fast
Ansökan
Sista ansökningsdag 2019-03-24
Publiceringsdatum 2019-03-06

Vet du någon som passar för jobbet? Berätta för dem!