Vill du arbeta med ekonomi i en verksamhet som spelar en viktig roll i Malung-Sälens utveckling?
Som ekonomihandläggare hos oss på Vamas blir du en del av ett bolag som gör verklig skillnad för både våra interna funktioner och kommunens invånare. Här får du ett brett och varierat ansvar där du säkerställer att ekonomiska processer fungerar smidigt och professionellt, i linje med Vamas fokus på miljö och hållbarhet.
Som ekonomihandläggare hos oss på Vamas blir du en del av ett bolag som gör verklig skillnad för både våra interna funktioner och kommunens invånare. Här får du ett brett och varierat ansvar där du säkerställer att ekonomiska processer fungerar smidigt och professionellt, i linje med Vamas fokus på miljö och hållbarhet.
Om uppdraget
Som ekonomihandläggare hos oss ansvarar du för ekonomiadministrationen och fungerar som ett viktigt stöd i ekonomiska flöden. Rollen kombinerar självständiga uppgifter med nära samarbete med kollegor där du bidrar till att skapa struktur, kvalitet och goda rutiner. Du blir en nyckelperson i vårt ekonomiteam och en del av arbetet för en hållbar framtid i Malung-Sälens kommun. Din placeringsort kommer att vara på vårt kontor i Malung, men du kommer även att göra resor till Sälen vid behov.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:
- Leverantörsreskontra
- Kundreskontra
- Avstämningar och löpande bokföring
- Uppföljning och rapportering av nyckeltal
- Ekonomiskt stöd till ekonomichef
- Delaktighet i bokslutsarbete och årsredovisning
- Arbete med förbättring av rutiner och systemstöd
Din profil
Vi värdesätter dina erfarenheter, egenskaper och ditt engagemang högt. För att trivas hos oss är det viktigt att du är självgående, noggrann och levererar arbete av hög kvalitet. Du har ett serviceinriktat tillvägagångssätt samtidigt som du kan vara rak och tydlig i de rutiner och krav som finns. Du trivs både med att arbeta självständigt och i team.
Vi söker dig som har:
- Relevant utbildning inom ekonomi
- God kunskap och förståelse för redovisning i K3 och trygghet i att tillämpa det självständigt
- Goda kunskaper officepaketet, främst Excel
- Förmåga att arbeta strukturerat, noggrant och självständigt
- God kommunikativ förmåga och hög servicekänsla
- Har god datorvana och är van att arbeta i olika system
Det är meriterande om du:
- Har erfarenhet av inköp
- Har erfarenhet av krav och inkassohantering
Övrigt
Vi arbetar löpande med urval för intervjuer. Detta innebär att tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag som är 2025-01-09. Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.
Vi har inför rekryteringsprocessen beslutat om de medieval som ska göras i rekryteringen. Med anledning av detta motsäger vi oss all kontakt gällande annonsering, rekryteringshjälp och bemanningsförslag vänligen, men bestämt.
Vamas omfattas av offentlighetsprincipen.
Varmt välkommen med din ansökan!
Anställningsform
Tillsvidare
Varaktighet
Tillsvidare
Arbetstid
Heltid
Lönevillkor
Fast
Körkort
Car
Publiceringsdatum
2025-12-01