Ny stjärna till kundtjänst och administration

Stockholm Kundtjänstmedarbetare 20 dagar kvar

Om tjänsten 

Vi söker nu en ny lagkamrat till vår kundtjänst och administration. Vi är ett litet team där alla hjälper alla, men där det också finns mycket utrymme för egna ansvarsområden. Ditt dagliga arbete kommer främst att bestå av att hjälpa våra kunder över telefon och mail - vi har alla sorters kunder så inget samtal är det andra likt. En annan stor del av dina arbetsuppgifter kommer att vara löpande administration i form av att hålla lägenhetsregistret uppdaterat samt pärm- och pappershantering.
 
Exempel på arbetsuppgifter:
  • Hantera och registrera medlemskapsansökningar och överlåtelseavtal
  • Hantera och registrera pantsättningar
  • Hjälpa medlemmar som inte har fått sina hyresavier
  • Löpande registreringar och debiteringar i vårt fastighetssystem
 

Om dig

För att trivas och lyckas i rollen tror vi du är en kommunikativ person som är nyfiken på fastighetsbranschen och brinner för service och nöjda kunder. Du är lyhörd och har en vilja att hjälpa andra människor. Du är även en strukturerad, flexibel och drivande person som gillar varierande uppgifter och att ha många bollar i luften. Då arbetet kan ske i flera olika system så ser vi gärna att du är van med att jobba med datorer samt har lätt för att lära dig nya saker.
Vi är ett litet team där samarbete och gemensamt ansvar är nyckeln till vår framgång. Flexibilitet och förmågan att hantera olika typer av människor är viktigt då vår kommunikation sker med medlemmar från olika föreningar. Att vara strukturerad och ta ansvar för dina arbetsuppgifter är avgörande i vår miljö av frihet under ansvar. 
 

Vad vi erbjuder 

Vi är ett företag som växer och har en ambitiös tillväxtplan, som medarbetare på den resan har du möjlighet att påverka både din egen men också företagets utveckling. Vi har en hög trivsel med ett gott arbetsklimat. 
Vi värnar om våra anställda och tycker om att göra saker tillsammans. När de anställda mår bra mår också företaget och våra kunder bra. Bland annat har vi företagsträningar, friskvårdsbidrag och andra aktiviteter på regelbunden basis. 
Vårt huvudkontor, där ditt arbete kommer att utgå ifrån, ligger i centrala Stockholm. 
 

Meriterande kvalifikationer

  • Avslutad gymnasial utbildning inom ekonomi
  • Tidigare erfarenhet av administration, kundtjänst eller liknande tjänst
  • Vi arbetar främst i systemen REAL, Summera, Fortnox, Rillion, Kundo och Dropbox så erfarenhet i något av dessa är meriterande men inget krav.
 

Om anställningen: 

  • Start: November/December 2025 
  • Omfattning: Heltid 
  • Anställningsform: Tillsvidare 
  • Lön: Enligt överenskommelse 
 
 

Anställningsform

Tillsvidare

Varaktighet

Tillsvidare

Arbetstid

Heltid

Lönevillkor

Fast

Publiceringsdatum

2025-11-10

Kundtjänstschef

Amanda Grönberg

Maila mig

Om företaget

Delagott utvecklar och förvaltar fastigheter, i första hand bostadsrättsföreningar. Vi avlastar och vägleder föreningar inom ekonomisk och teknisk förvaltning, med tillhörande tjänster. Vårt huvudkontor ligger centralt på Kungsholmen i Stockholm och vi har ett 20-tal lokala förvaltningskontor i Sverige, som drivs av franchisetagare.

Vi är cirka 100 personer som jobbar på Delagott, varav ett 20-tal på huvudkontoret. Vi får löpande in nya kunder och har en fortsatt ambitiös tillväxtplan.

Vi erbjuder dig ett omväxlande arbete och goda möjligheter till utveckling. Vi har en väldigt familjär stämning och är ett sammansvetsat och glatt team som tillsammans arbetar med att underlätta för våra kollegor och kunder.

renew access