Country Manager
Leinonen Group är en internationell redovisnings- och lönebyrå med verksamhet i 11 länder. Vi söker nu en affärsdriven och modern Country Manager med rätt personliga egenskaper, skarp ekonomisk förståelse, affärsutvecklingsförmåga, utveckla team och leverera resultat för den svenska verksamheten Leinonen Sweden AB.
Om rollen
Som County Manager har du fullt resultat- och verksamhetsansvar för den svenska verksamheten.
Ditt uppdrag är att säkra lönsam tillväxt, hög kundnöjdhet och en hållbar leveransorganisation.
Vidare ansvarar du för att:
Ditt uppdrag är att säkra lönsam tillväxt, hög kundnöjdhet och en hållbar leveransorganisation.
Vidare ansvarar du för att:
- Driva affärsutvecklingen
- Sätta strategi och årlig affärsplan samt omsätta den i mätbara mål
- Leda och utveckla medarbetare, inklusive kompetensförsörjning och kultur
- Säkerställa kvalitet, regelefterlevnad och effektiva ekonomiska processer
- Budget, prognos, uppföljning och åtgärdsplaner för lönsamhet och kassaflöde
- Bygga varumärke och partnerskap på den svenska marknaden, i samspel med det internationella nätverket.
- Rapportera nordenchefen, som i sin tur rapporterar till ägaren och koncern-VD:n
Din bakgrund
Vi söker en ledare med minst tre års erfarenhet i en ledande befattning, gärna med bakgrund som landschef, VD, CFO, COO eller affärsområdeschef. Rollen kräver relevant ekonomiutbildning och gedigen praktisk vana av ekonomiska processer som budgetarbete, prognoser och löpande uppföljning, liksom dokumenterade affärsutvecklingsresultat. Vidare krävs en relationsbyggande och kommunikativ ledarstil med tydlig styrning, kombinerad med handlingskraft, struktur och hög affärsmässighet. Professionell svenska i tal och skrift, god engelska och normal datorvana förutsätts. Meriterande är ledarskapsutbildning samt erfarenhet från internationell miljö samt erfarenhet av redovisningsverksamhet och lönehantering.
Krav
Minst 3 års erfarenhet i ledande befattning
Relevant ekonomiutbildning
Praktisk vana av ekonomiska processer
Dokumenterad erfarenhet av affärsutveckling
Relationsbyggande, kommunikativ och tydlig i styrning
Handlingskraftig, strukturerad och affärsmässig
Professionell svenska i tal och skrift
God engelska i tal och skrift
Normal datorvana
Relevant ekonomiutbildning
Praktisk vana av ekonomiska processer
Dokumenterad erfarenhet av affärsutveckling
Relationsbyggande, kommunikativ och tydlig i styrning
Handlingskraftig, strukturerad och affärsmässig
Professionell svenska i tal och skrift
God engelska i tal och skrift
Normal datorvana
Meriterande
Ledarskapsutbildning
Ledarskapsutbildning
Erfarenhet av internationell miljö
Erfarenhet från redovisningsverksamhet och lönehantering
Erfarenhet från redovisningsverksamhet och lönehantering
Vad vi erbjuder
Utöver stort ansvar och inflytande över den svenska verksamheten erbjuds en centralt belägen arbetsmiljö i rymliga lokaler, med goda möjligheter för både verksamhet och team att växa. Ersättning och förmåner är konkurrenskraftiga och kontinuerlig kompetensutveckling uppmuntras:
- Individuell bonus
- Friskvårdsbidrag 5000 kr/år
- Betald friskvårdstimme
- Laptop, telefon, terminalglasögon
- Privat sjukvårdsförsäkring
- Utbildningar och kompetensutveckling
Var: Vid St. Eriksplan i Stockholm
Omfattning: Heltid
Kollektivavtal: Nej
Lön: Individuell fast lön + bonus
Startdag: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Kollektivavtal: Nej
Lön: Individuell fast lön + bonus
Startdag: Enligt överenskommelse
Anställningsform
Tillsvidare
Varaktighet
Tillsvidare
Arbetstid
Heltid
Lönevillkor
Fast + rörlig
Publiceringsdatum
2025-10-21