Kontakt
Villkor
Anställningsform
Tillsvidare
Varaktighet
Tillsvidare
Arbetstid
Heltid
Lönevillkor
Fast
Ansökan
Sista ansökningsdag
2025-08-18
Publiceringsdatum
2025-07-11
Om tjänsten
Som Inköpare hos Clemondo i Helsingborg får du en central roll i att säkerställa ett effektivt och optimerat materialinflöde till vår produktion. Du arbetar både operativt och taktiskt med inköp av råvaror, förpackningsmaterial och tillbehör till vår fabrik. I nära samarbete med planering, utveckling, lager och produktion ser du till att rätt material finns på plats – i rätt tid, i rätt mängd och till rätt kostnad.
Du förhandlar med leverantörer, bevakar leveranser och följer upp leverantörernas prestation. Du ansvarar också för registrering av nya artiklar, hantering av inköpsanmodan och uppföljning av leveranser.
Du blir en del av ett engagerat team med starkt fokus på samarbete, utveckling och hållbarhet – där eget ansvar och initiativ uppmuntras.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden
- Ansvara för inköp av direktmaterial (råvaror), förpackningsmaterial och tillbehör till fabriken i Helsingborg.
- Kontrollera inköpsanmodan, registrera beställningar och bevaka leveranser.
- Förhandla priser, bevaka leveranser och utvärdera leverantörer för att identifiera förbättrings- och besparingsmöjligheter.
- Hantera artikelvård och registrering av nya artiklar.
- Administrera reklamationer mot leverantör.
- Balansgång mellan prognosstyrt och direkt inköp – utveckla känsla för timing och kvantitet.
För att trivas i denna roll
Vi söker dig som har ett stort engagemang för inköp och som trivs i en roll där du får kombinera struktur med relationsbyggande och affärsmässighet. Du är noggrann, ansvarstagande och har en naturlig fallenhet för att skapa ordning och reda i processer och system.
Du har erfarenhet av eller utbildning inom inköp eller logistik. Du har vana att arbeta i affärssystem (meriterande med erfarenhet av Jeeves) och är van vid Excel. Att hantera ett brett artikelutbud, förhandla om priser och säkra kostnadseffektivitet i leveranskedjan är något du trivs med.
Du är kommunikativ och har lätt för att samarbeta med olika delar av verksamheten. Eftersom du kommer att arbeta med både nationella och internationella leverantörer är det viktigt att du behärskar både svenska och engelska i tal och skrift.
Som person är du prestigelös, lösningsorienterad och har en god förmåga att driva dina uppgifter framåt med precision och initiativkraft.
Kvalifikationer
- Utbildning inom inköp/logistik eller motsvarande erfarenhet.
- Goda kunskaper i Excel.
- Erfarenhet av Jeeves är meriterande.
- Goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt.
- Stark ansvarskänsla, struktur och förmåga att arbeta både självständigt och i team.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Vi erbjuder en spännande och utvecklande roll
Hos oss får du en dynamisk och omtänksam arbetsmiljö där du får möjlighet att utvecklas inom inköp i en tillverkande kontext. Du blir en nyckelspelare i att forma vår inköpsstrategi och säkerställa ett stabilt materialflöde till produktionen. Vi värdesätter samarbete, initiativ och engagemang – och erbjuder dig en roll där du får göra verklig skillnad i en växande och hållbar organisation.
Bra att veta
- Plats: Helsingborg, Sverige
- Anställningsform: Heltid med 6 månaders prövotid
- Startdatum: Enligt överenskommelse, snarast
- Ansökan: Urval sker löpande, och tjänsten kan komma tillsättas innan sista ansökningsdag dock senast 18 augusti 2025
Har vi väckt din nyfikenhet?
Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryterande chef Ariane Duthoit via mail, ariane.duthoit@clemondo.se
För att söka tjänsten klickar du på knappen "Ansök nu".
Varmt välkommen med din ansökan!