Villkor
Anställningsform
Tillsvidare
Varaktighet
Tillsvidare
Arbetstid
Heltid
Lönevillkor
Fast
Ansökan
Sista ansökningsdag
2025-08-31
Publiceringsdatum
2025-06-24
Rollen som Customer Success Coordinator hos GreenBenefits jobbar du operativt, med ansvar för:
Att hantera information via de system som vi kommunicerar med kunden genom.
Du hanterar ärenden och frågor från våra avtalskunder gällande lönefilshantering, bruttolöneavdrag och löneadministration – du är deras go-to person och ansvarar för att lönefiler levereras ut korrekt och i tid enligt våra ramavtal.
Att äga och driva arbetet med vår "funktionsbrevlåda" – du ser till att frågor och ärenden tas om hand effektivt.
Att se till att kommunikationen till alla relevanta parter (internt och externt) är tydlig, korrekt och i linje med våra mål.
Kort sagt – du har en nyckelroll i att skapa nöjda kunder, bygga långsiktiga relationer och driva affären framåt.
Du hanterar ärenden och frågor från våra avtalskunder gällande lönefilshantering, bruttolöneavdrag och löneadministration – du är deras go-to person och ansvarar för att lönefiler levereras ut korrekt och i tid enligt våra ramavtal.
Att äga och driva arbetet med vår "funktionsbrevlåda" – du ser till att frågor och ärenden tas om hand effektivt.
Att se till att kommunikationen till alla relevanta parter (internt och externt) är tydlig, korrekt och i linje med våra mål.
Kort sagt – du har en nyckelroll i att skapa nöjda kunder, bygga långsiktiga relationer och driva affären framåt.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Du svarar på frågor från våra kundföretag – ofta via det vi kallar "funktionsmailen" alternativt via vår Administrationsportal – och ser till att all kommunikation följer avtal och regelverk.
Kunna svara på frågor från kund som gäller bruttolöneavdrag, lönefilshantering, löneadministration etc
Du jobbar nära Operations för att löpande förbättra våra processer inom GreenBenefits. Du samarbetar också med kollegor på Customer Success, Kundtjänst och KAM för att tillsammans öka kundnöjdhet.
Du planerar och sköter det administrativa kring våra kundflöden under och efter beställningsfönstren (svara på frågor kring bruttolöneavdrag, lönefilershantering etc)
Du bygger långsiktiga relationer med kunderna och ser till att de trivs med oss.
Du hanterar så kallade dellösen – när en slutanvändare av olika skäl behöver avsluta sitt cykelavtal i förtid. Då hjälper du till att administrera avtalet mot banken samt internt om cykeln ska lämnas tillbaka eller köpas av slutanvändaren.
Du sköter slutlösen varje månad, vilket innebär att kontakta de användare vars avtal löper ut och erbjuda dem valet att lämna tillbaka cykeln eller köpa loss den. Du ansvarar för både kundkontakt och administration i våra system.
Du håller dig uppdaterad om aktuella myndighetskrav, interna policys och rutiner – och justerar vid behov underlag eller processer så att de är uppdaterade
Du är väl insatt i vår administrationsportal som kunderna använder för att registrera ärenden och du bidrar med att supporta kunderna i portalen.
Kunna svara på frågor från kund som gäller bruttolöneavdrag, lönefilshantering, löneadministration etc
Du jobbar nära Operations för att löpande förbättra våra processer inom GreenBenefits. Du samarbetar också med kollegor på Customer Success, Kundtjänst och KAM för att tillsammans öka kundnöjdhet.
Du planerar och sköter det administrativa kring våra kundflöden under och efter beställningsfönstren (svara på frågor kring bruttolöneavdrag, lönefilershantering etc)
Du bygger långsiktiga relationer med kunderna och ser till att de trivs med oss.
Du hanterar så kallade dellösen – när en slutanvändare av olika skäl behöver avsluta sitt cykelavtal i förtid. Då hjälper du till att administrera avtalet mot banken samt internt om cykeln ska lämnas tillbaka eller köpas av slutanvändaren.
Du sköter slutlösen varje månad, vilket innebär att kontakta de användare vars avtal löper ut och erbjuda dem valet att lämna tillbaka cykeln eller köpa loss den. Du ansvarar för både kundkontakt och administration i våra system.
Du håller dig uppdaterad om aktuella myndighetskrav, interna policys och rutiner – och justerar vid behov underlag eller processer så att de är uppdaterade
Du är väl insatt i vår administrationsportal som kunderna använder för att registrera ärenden och du bidrar med att supporta kunderna i portalen.
Utbildning/Erfarenhet
Du har:
· En stark administrativ bakgrund och är van att arbeta strukturerat med hjälp av system och processer.
· God förståelse för löneadministration eller relaterade processer.
· Mycket god kunskap i Excel och använder det effektivt i det dagliga arbetet.
· Har naturlig förståelse för siffror och samband
· Har ett tydligt servicetänk och trivs i en roll där kundnöjdhet står i fokus.
Personliga egenskaper
· Serviceinriktad och med god social kompetens.
· God kommunikativ och pedagogisk förmåga.
· Ansvarstagande och strukturerad.
· Lösningsorienterad, noggrann och driven.
· Öga för detaljer - Inget lämnas åt slumpen.
Vad vi erbjuder:
En spännande roll i ett växande bolag.
Generöst friskvårdsbidrag och friskvårdstimme.
Kollektivavtal.
Nya fina lokaler i Hammarby Sjöstad/Gullmarsplan i skrapan Sthlm01.
Hos oss finner du en familjär känsla i ett glatt och engagerat gäng. Vill du vara med på vår resa? Ansök redan idag! Urval sker löpande.
Du rapporterar till Head of Sales B2B.
Start: Omgående, utefter överenskommelse