Contact details
Terms
Type of employment
Permanent employment
Working hours
Full-time
Wage conditions
Fixed
Application
Final application date
2024-10-28
Date of publication
2024-09-18
Som Inköpare arbetar du tillsammans med dina kollegor med det totala varuflödet inom Hälsokraft/MyCare samt med utveckling och genomförande av effektiviseringar kopplat till varuflödet i Hälsokrafts butiker i Sverige.
Vi söker dig som har relevant arbetserfarenhet och goda kunskaper inom inköp och logistik, och då företrädesvis från detaljhandeln.
Hälsokraft är under stor positiv utveckling och tillväxt, vilket gör att du i din roll som inköpare kommer ha en stor påverkan på Hälsokrafts framtid.
I Inköparens uppdrag ingår bland annat att arbeta med:
MyCare:s strategi avseende inköp, sortiment och kategori på befintliga och Nya Marknader.
Att kontinuerligt skapa och implementera inköpsstrategiska och operativa initiativ som skapar de bästa möjliga förutsättningarna för MyCare och Hälsokraft och övriga säljplattformar att leverera utefter respektive kundgrupps behov.
Vi söker dig som har relevant arbetserfarenhet och goda kunskaper inom inköp och logistik, och då företrädesvis från detaljhandeln.
Hälsokraft är under stor positiv utveckling och tillväxt, vilket gör att du i din roll som inköpare kommer ha en stor påverkan på Hälsokrafts framtid.
I Inköparens uppdrag ingår bland annat att arbeta med:
MyCare:s strategi avseende inköp, sortiment och kategori på befintliga och Nya Marknader.
Att kontinuerligt skapa och implementera inköpsstrategiska och operativa initiativ som skapar de bästa möjliga förutsättningarna för MyCare och Hälsokraft och övriga säljplattformar att leverera utefter respektive kundgrupps behov.
Leverantörsavtal, prisförhandlingar och uppföljning med leverantörer samt förhandlingar med övriga företagsövergripande samarbetspartners.
Analys och uppföljning av inköpsrelaterade KPI:er samt att utveckla och optimera inköpsavdelningens dagliga verksamhet och processer internt och i samarbete med andra avdelningar inom koncernen.
Att kontinuerligt optimera avropsprocessen samt strategiskt ansvara för alla kategorier.
Hantering av återkallelse av produkter.
I Inköparens dagliga arbetsuppgifter ingår bland annat att:
Planera, utföra och följa upp avrop till företagets centrallager med tillhörande uppgifter såsom avvikelsehantering efter leverans samt på fakturor.
Säkerställa att MyCare:s sortiment utmärker sig på befintliga och Nya Marknader genom att ha ett relevant och ständigt uppdaterat sortiment som är attraktivt för alla kunder i alla led.
Förhandla med leverantörer för att säkerställa att MyCare har det bästa möjliga erbjudandet och de bästa förutsättningarna att tillgodose kundernas föränderliga behov.
Säkerställa att MyCare efterlever gällande regelverk och innehar alla nödvändiga certifieringar samt arbetar aktivt med omvärldsbevakning med syfte att se till att Inköpsavdelningen alltid är uppdaterad på det senaste inom trender, certifiering, lagar och regler inom de olika marknaderna.
Kontinuerligt arbeta med att optimera inköpsavdelningens arbete, för att upprätthålla ett agilt och hållbart arbetssätt som bidrar till ökad prestation och nya affärsmöjligheter.
Leda och delta i företagsövergripande projekt i samarbete med interna och externa samarbetspartners.
Vad Hälsokraft/MyCare kan erbjuda dig?
Hos Hälsokraft och MyCare vill vi att våra anställda ska må bra. Vi kan erbjuda en tjänst där du arbetar nära dina kollegor i en miljö där vi ställer upp för varandra. Beslutsvägarna är korta vilket ger möjlighet till stort inflytande över verksamhetens utveckling och du kommer att arbeta under stort eget ansvar.
Som personalförmåner kan vi erbjuda ett förmånligt tjänstepensionsavtal, friskvårdsbidrag och tillgång till eget gym med maskiner och fria vikter samt möjlighet till att träna på arbetstid. Arbetsplatsen har tillgång till personalparkering samt laddning för elbil. Vi förespråkar en god arbetsmiljö där förutsättningar för en god balans mellan arbete och fritid finns. Därför erbjuds våra medarbetare möjligheten att arbeta hemifrån på fredagar.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med sex månaders provanställning. Du är placerad på huvudkontoret i Loviseberg, som ligger i Tumba.
Har du några frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult på Future Management; Rolf Lindgren, 070-513 66 94
Vi ser gärna att du vid intresse skickar din ansökan så snart som möjligt, då tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
För att söka tjänsten går du in på Future Managements hemsida www.futuremanagement.se. Vi hanterar inga ansökningar via post eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan!