Villkor
Anställningsform
Tillsvidare
Varaktighet
Tillsvidare
Arbetstid
Heltid
Lönevillkor
Fast
Körkort
Personbil
Ansökan
Sista ansökningsdag
2025-06-30
Publiceringsdatum
2025-05-26
NEW YORKER söker en ny regionchef att vara för ansvarig för 8 butiker (Kista, Skärholmen , Solna, Haninge, Täby, Nacka Forum, Valbo Gävle, Birsta)
Du som är intresserad av denna tjänst har flera års butikserfarenhet inom försäljning, budget- och personalplanering och du trivs som bäst i en omväxlande och fartfylld vardag.
Huvudsakligen blir dina arbetsområden
- Leda butikerna i överenskommen region, enligt New Yorkers koncept
- Ansvar för försäljning, omsättning och inventering
- Ansvar för rekrytering, anställning och personalplanering
- Uppföljning av företagsekonomiska nyckeltal
- Planering och optimering av kostnader och försäljningsaktiviteter
- Leda, coacha och motivera teamet, i ditt fall framförallt butikschefer.
- Upplärning och kontinuerlig utveckling av underställda chefer och medarbetare
- Omvärldsbevakning och marknadsföringsaktiviteter
- Samarbete med andra avdelningar i ett teamorienterat New Yorker
- Planera och genomföra nyöppningar tillsammans med försäljningschef och teamet
- Kontinuerliga resor och besök till butikerna i din region
- Du arbetar 2 helger i månaden samt klämdagar vid röda dagar, alla lördagar december
Din profil
- Minst 4 års erfarenhet av personalledning inom retail
- Erfarenhet av säljledning, ekonomiskt ansvar, personaladministration och försäljningsadministration
- Gymnasieutbildning samt gärna högre utbildning inom arbetsledning, ekonomi och/eller handel och mode
- Affärsmässig med fokus på kostnader och lönsamhet
- Strukturerad, organiserad och tänker gärna strategiskt och långsiktigt
- Teamorienterad och coachar dina medarbetare
- Kommunikativ, tydlig och lyhörd
- Flexibel, stresstålig och trivas att arbeta i högt tempo
- Hög modemedvetenhet och gärna erfarenhet från modebranschen
- Engagerad och teamorienterad
- Goda kunskaper i svenska och engelska, meriterande är kunskaper i tyska
- Goda kunskaper i Microsoft Office, främst Excel samt gärna erfarenhet av Cognos eller annat program för att följa upp omsättning och nyckeltal
Vi erbjuder
NEW YORKER erbjuder dig en attraktiv arbetsmiljö med spännande utmaningar och gott om utrymme för egna idéer. Förutom intressanta erbjudanden väntar dig ett öppet och dynamiskt team med en platt organisation och öppen kommunikation. Har vi väckt ditt intresse? Då ser vi fram emot din ansökan online!
Arbetstid/Varaktighet: Heltid B-körkort krävs.
Upplysningar lämnas av: I denna rekrytering samarbetar vi med Retail Recruitment. Du är välkommen att kontakta vår rekryteringspartner Olle Mikkelsen/ Senior Executive Recruiter, olle.mikkelsen@retailrecruitment.se / 0703 - 37 44 05.