The Body Shop söker Event Planning/Customer Marketing Manager

  • Stockholm

  • Event Planning/Customer Marketing Manager

  • 2019-06-07

Nu söker vi dig som vill arbeta som Event Planning/Customer Marketing Manager för vår svenska och danska marknad under ca ett års föräldravikariat med placering i Stockholm. I denna roll arbetar du med planering, lansering och optimering av våra fantastiska kampanjer i butik. Du som har erfarenhet från en liknande roll, är grym på projektledning och delar våra värderingar får inte missa denna möjlighet!
 
ROLLEN SOM EVENT PLANNING/CUSTOMER MARKETING MANAGER:
Som Event Planning/Customer Marketing Manager hos The Body Shop arbetar du med att säkerställa att lanseringsplanen för butikerna implementeras och optimeras på bästa möjliga sätt. Genom god projektledning driver du aktiviteterna och eventen i butik och säkerställer att aktiviteter, kampanjer och erbjudanden är försäljningsdrivande och går i linje med företagets internationella direktiv.   
 
Du arbetar nära samtliga avdelningar på marknaden och tillsammans skapar ni de bästa förutsättningarna för butikerna att uppnå goda resultat. Du är en del av marknadsavdelningen för Sverige och Danmark och har även regelbunden kontakt med kollegor som arbetar med liknande uppgifter i UK och på våra andra marknader.
 
HUVUDSAKLIGA ARBETSUPPGIFTER:
  • Aktivera, implementera och optimera lanseringsplanen på Svenska och Danska marknaden
  • Uppföljning och analys av aktiviteter och events
  • Samarbete med övriga avdelningar på marknaden gällande exekvering, erbjudanden, kommunikation och lokala events för att säkerställa enhetlighet och optimering av aktuell lanseringsplan
  • Anpassning av printmaterial till butik till lokal nivå
  • Utveckla lokala koncept för att driva samt optimera lanseringsplanen
  • Kommunicera med och supportera butikerna på ett tydligt sätt för att ge de bästa förutsättningarna att exekvera innehållet i lanseringsplanen

VI SÖKER DIG SOM:
  • Har gedigen erfarenhet inom Retail, gärna inom skönhetsbranschen
  • Har relevant utbildning för området samt som tidigare arbetat med att planera och aktivera kampanjer och annonsering i en kommersiell verksamhet
  • Är en god kommunikatör såväl i tal som skrift
  • Har ett öga för det visuella samt ett starkt kommersiellt mindset
  • Är en strukturerad och noggrann projektledare
  • Har en god förmåga att samarbeta och skapa relationer
  • Har mycket goda kunskaper i Officepaketet, Adobe, Indesign och Photoshop
  • Har erfarenhet av arbete från internationell verksamhet
     
Du arbetar nära våra butiker i Sverige och Danmark och besöker dessa regelbundet. Då engelska är vårt koncernspråk behöver du känna dig trygg med att använda det i ditt dagliga arbete. Har du dessutom god kunskap i det danska språket är detta en stor fördel. Du är ansvarsfull, självgående och kundfokuserad. Vidare kan du hantera en stor mängd information och har en god förmåga att prioritera rätt efter verksamhetens mål.

ANSTÄLLNINGSFORM: Vikariat t.om. september 2020 
OMFATTNING: Heltid
TILLTRÄDE: Så snart som möjligt/efter överenskommelse
 
Här erbjuds du en spännande roll i en internationell och starkt värderingsstyrd miljö bland härliga och passionerade kollegor på såväl vårt servicekontor som i alla våra butiker. Vi ser fram emot att höra från dig!

I samband med denna rekrytering samarbetar The Body Shop med Retail Recruitment, ansvarig rekryterare Malin Karlsson 0705-08 43 40, malin.karlsson@retailrecruitment.se. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
 
Varm välkommen med din ansökan!

Contact details

Name: Malin Karlsson

Title: Recruiter

E-mail: malin.karlsson@retailrecruitment.se

Phone: 0705 - 08 43 40

Terms

Job Title: Event Planning/Customer Marketing Manager
Type of employment: Temporary position
Length: 1 year or longer
Working hours: Full-time
Wage conditions: Fixed

Application

Final application date: 2019-07-01
Date of publication: 2019-06-07

About the company

The Body Shop är ett globalt skönhetsvarumärke som grundades i engelska Brighton 1976 av Anita Roddick och gick i täten för filosofin att företagande kan vara en kraft för gott, vilket fortfarande ör drivkraften för varumärket. The Body Shop ägs sedan 2017 av sydamerikanska B-corp klassade Natura och ingår tillsammans med Aesop i den medvetna skönhetsgruppen Natura &Co.

The Body Shops produkter för hudvård, hårvård och makeup är naturligt inspirerade, av hög kvalitet och tillverkade etiskt och hållbart. Idag finns fler än 3 000 The Body Shop butiker i 60 länder. 2019 utnämndes The Body Shop till Sveriges mest hållbara skönhetsvarumärke enligt Sustainable Brand Index™, Europas största varumärkesundersökning om hållbarhet.

Recruitment Manager

Malin Karlsson

Apply for this job

Know someone who is suitable for this job? Tell them!