Ekonomiansvarig till byrå - Odenplan

  • Stockholm

  • Ekonom

  • 2019-03-11

Har du intresse för redovisning och vill ta ett större ansvar för företags hela ekonomi? Är du nyfiken på vad nya tidens system kan göra för din leverans? Samtidigt som du är noggrann och vill att rapporteringen ska vara rätt? Då har vi jobbet för dig - Affärsbyrån Alleko söker nu en senior ekonom.
 
Om jobbet
Arbetet innebär dels kvalificerade löpande ekonomiuppgifter. Där kommer du arbeta i team med andra, för att digitalt styra företagens ekonomi. Det innebär även kundkontakt där du, tillsammans med kunden, tar fram vad deras behov är och hur vi kan tillgodose dem.

I din roll ingår att ha ansvar för våra större kunder och deras behov. Behoven inkluderar bland annat affärs- och ekonomirådgivning, budget och bokföringsfrågor. Även skattearbete, affärsanalys och kontakt med myndigheter. Vi har flera experter inom olika områden som du samarbetar. 


Vem är du?
För att trivas i rollen som senior ekonom är du en person som tycker om att lösa problem. Du behöver förstå och kunna tillgodose kunders behov. Du är noggrann, ansvarstagande och självgående. Du är även teamorienterad, ödmjuk och prestigelös. Vi efterfrågar erfarenhet av att ha jobbat med ägarledda företag.

 
Formella krav:
Någon form av ekonomisk utbildning.
Erfarenhet av att se kundernas behov och utveckla egna affärer.
Byrå- eller konsulterfarenhet under minst 3 år.
Upprättande av bokslut och årsredovisningar.
Goda språkkunskaper i svenska.
 

Rekryteringsprocess
Vi ser fram emot ditt CV och ett personligt brev där du berättar lite mer om varför du är intresserad av tjänsten. Vi tillämpar en kvalitetssäkrad rekryteringsprocess och tar emot ansökningar digitalt via nedanstående formulär.  Vi intervjuar löpande och tjänsten kommer troligen att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Villkor

Yrkestitel: Ekonom
Anställningsform: Tills vidare
Arbetstid: Heltid
Lönevillkor: Fast
Körkort: Personbil
Tillgång till eget fordon: Personbil

Ansökan

Sista ansökningsdag: 2019-03-24
Publiceringsdatum: 2019-03-11

Om företaget

Affärsbyrån Alleko med sina systerbolag har i snart fyrtio år varit verksam inom redovisning och revision. Vi är drygt tjugo anställda och växer i snitt med en person per månad. Vi har kontor i tre städer: Stockholm, Solna och Nynäshamn.
Vårt sätt att arbeta bygger på att vara en modern lokal byrå med tjänster av hög kvalitet inom områdena redovisning och revision samt skatter och annan kvalificerad affärsrådgivning. Genom att automatisera och strukturera ekonomiarbetet strävar vi efter att skapa enkla lösningar på komplexa problem. Vi tror på kort väg mellan tanke och handling och sätter alltid kunderna i fokus.
Engagemang, tillit, professionalism och öppenhet är det som driver utveckling hos oss. I vår organisation leder återkoppling och uppföljning av dina prestationer affären framåt. Samma öppenhet som vårt starka varumärke står för strävar vi även efter internt. Mångfald värderas högt i vår verksamhet och vi lägger stort fokus på hälsa för att skapa balans mellan jobb och fritid.

Sök den här tjänsten

Vet du någon som passar för jobbet? Berätta för dem!