Webhallen Sverige AB som koncept grundades 1999 i en liten lägenhet i centrala Stockholm och har på kort tid vuxit till att idag vara en av Sveriges ledande återförsäljare inom hårdvara, hemelektronik, gadgets, spel och film. Framgångskonceptet har hela tiden varit att ständigt expandera och tänka stort, samtidigt som vi håller ett stadigt tag om våra rötter som hårdvaru- och spelentusiaster.
Som kund hos oss kan du alltid känna tillit till att vi har passion för teknik och spel som gör att vi kan hjälpa kunden att fatta rätt beslut.
Till dags dato har Webhallen 21 fysiska butiker utspridda från Malmö till Uppsala, försäljning via postorder samt webbutik och cirka 300 anställda inom företaget. Under 2017 omsatte vi cirka 1.9 miljarder kronor.

Sedan 2013 ägs Webhallen av den norska koncernen Komplett Group.
www.komplett.no

Webhallen söker Customer Care Manager

Stockholm
Sista ansökningsdag 2019-03-26

Vill du vara med att skapa en kundtjänst och kundservice i världsklass? Vi söker just nu efter en Customer Care Manager till Webhallen.

Om tjänsten:
Som Customer Care Manager (CMM) har du personal och driftansvar för både kundtjänst- och serviceavdelningen, avdelningarna utgör nyckelfunktioner inom organisationen och sysselsätter ca 20 medarbetare varav två av dessa är Teamleaders för respektive avdelning. I rollen som CCM rapporterar du direkt till Customer Care Director.
 
Vidare är du involverad i strategiska beslut så som införandet av nya rutiner och processer, samt implementering av nya verktyg, samtidigt som du hanterar operativa frågor. Målet är att skapa en kundtjänst och kundservice i världsklass och som CCM är man en nyckelperson kopplat till detta arbete såväl som inom organisationen.

Vem är du?
Vi söker dig som har minst 3-5 års erfarenhet av praktiskt chef- och ledarskap inom kundtjänst och/eller kundservice med fördel från detaljhandeln där personal- och driftansvar är en del av dina dagliga uppgifter. 
  • Du brinner för att utveckla och leda både människor och verksamhet
  • Du har en förmåga till strategiskt tänkande samtidigt som du kan hantera operativa frågor
  • Du är analytisk och har en god förmåga att hantera statistik och KPI:er
  • Du har såväl utvecklat som implementerat rutiner och processer
  • Du kommunicerar väl i skrift och tal
  • Du har mycket goda kunskaper inom Excel
  • Du har kunskap gällande konsumenträtt och konsumentköplagen
  • Du har en bakgrund från elektronikbranschen, om inte så har du ett intresse för tekniska produkter
Vi erbjuder
Som CCM på Webhallen erbjuds du en spännande och omväxlande roll där du får stor möjlighet att påverka din arbetssituation och samtidigt göra skillnad för företagets fortsatta framgång. Vidare får du möjlighet att bli del av en platt organisation vars kultur präglas av värme och öppenhet.

Övrig information:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6 mån provanställning

I denna rekrytering samarbetar Webhallen med Retail Recruitment. Du ansöker via denna länk och frågor om processen besvaras av rekryteringskonsult Jon Spjuth.

Registrera gärna din intresseanmälan så snart som möjligt då vi läser ansökningar och intervjuar löpande. Vänligen observera att vi inte tar emot ansökningar via mail eller brev. 

Välkommen till Webhallen!

Jon Spjuth

Rekryteringsansvarig

Kontakt
Arbetsgivare Retail Recruitment - Rekrytering chefer/specialister inom Retail/E-commerce/FMCG
Arbetsort Stockholm
Kontaktperson Jon Spjuth, Recruiter, jon.spjuth@retailrecruitment.se, 0761-60 09 16
Villkor
Yrkestitel Customer Care Manager
Anställningsform Tills vidare
Varaktighet Tills vidare
Arbetstid Heltid
Lönevillkor Fast
Ansökan
Sista ansökningsdag 2019-03-26
Publiceringsdatum 2019-02-26

Vet du någon som passar för jobbet? Berätta för dem!