Retail Staffing

Sedan starten 2014 har vi snabbt vuxit tack vare vårt smarta och moderna konsult- och bemanningslösning och duktiga medarbetare. Vi skapar mer tid till aktiv försäljning och kundfokus.

Affärsområde Staffing - samarbetar med rikstäckande butikskedjor inom retail med butikspooler i Stockholm, Göteborg, Skåne samt Linköping/Norrköping-området, mfl. Vi rekryterar och bemannar även med butikssäljare och administrativ personal över hela Sverige.

Affärsområde Consulting - hyr ut administrativ personal, butikssäljare, m.m. över hela Sverige till företag inom retail, E-commerce samt FMCG på korta eller längre uppdrag.

Retail Staffing Sverige AB är medlem i Kompetensföretagen Almega och följer alla gällande kollektivavtal.

"We are retail - New Retail"

Retail Staffing söker en erfaren Konsultchef

Göteborg
Sista ansökningsdag 2019-03-24

Retail Staffing söker erfaren Konsultchef

För att möta den fortsatta efterfrågan söker vi nu en erfaren Konsultchef som skall ansvara för vårt affärsområde Consulting.

Vårt affärsområde Staffing har sedan starten 2014 vuxit och är idag branschledande inom butiksbemanning. Vi är ett team på tio härliga kollegor och tillsammans med våra kunder bemannar vi över 500 butiker runt om i Sverige och har över 500 st konsulter vi kallar polare. Vi rekryterar även över 200 butikssäljare per år till våra kunder och är verksamma över hela Sverige.

Vi har en fortsatt starkt tillväxt och har under det senaste året även hyrt ut administrativ personal till kortare och längre uppdrag inom olika tjänster, därför har vi under 2018 startat upp vårt nya affärsområde Consulting.

Konsultchefen rapporterar till CEO.
 
Huvudsakligt ansvarsområde

·      Ansvar för uppstart, implementation och drift av affärsområdet Consulting
·      Fokus på uppsatta aktivitetsmål, affärsutveckling och budgetmål
·      Personalansvar för konsulterna
·      Skapa och bygga relationer med befintliga och framtida kunder, kandidater och konsulter
·      Tidrapportering, fakturering, statistik samt uppföljning
·      Kund- och konsultadministration

Arbetsuppgifter

·      Du arbetar brett med försäljning, rekrytering och ledarskap
·      Du bidrar till att sätta rutiner och struktur för Consulting
·      Operativt ansvar för den dagliga verksamheten
·      Matcha tillgång och efterfrågan hos våra kunder och på vår marknad
·      Utefter kundens behov presentera förslag på bemanning och förhandla fram nya avtal
·      Medverka till att vi har marknadens bästa förutsättningar och verktyg för vår verksamhet
·      Ansvar för kontakt med våra leverantörer

Personliga egenskaper och erfarenheter

Du trivs med att jobba i ett brett nätverk och din ledarstil präglas av en förmåga att entusiasmera andra. Tjänsten kräver att du arbetar målmedvetet och resultatorienterat. Då tjänsten innebär en del beslutsfattande så är det viktigt att du har integritet och är trygg i dig själv. Du måste gilla att arbeta som problemlösare, både självständigt och i lag.
  • Det är ett krav att du har minst två års erfarenhet som konsultchef. 
  • Det är meriterande om du har erfarenhet av rekrytering. 
  • Vi ser att du har erfarenhet inom sälj, bemanning/rekrytering och ledarskap. 
  • Erfarenhet från retail är önskvärt.
Du har en tydlig leveransroll och du en bra känsla för mycket hög service. Hos oss är entreprenörsandan viktig.

Som person är du prestigelös, säljinriktad och engagerad. Du har ett genuint intresse av människor och är en sann lagspelare. Du är duktig på att etablera nya såväl som att vårda befintliga kundrelationer.

Det är viktigt att du har ett affärsmässigt fokus och har förmågan att se helheten i både affär och konsultperspektiv. Du kommer arbeta med både tjänstemän och kollektivpersonal. Du har minst två års erfarenhet som konsultchef inom bemanningsbranschen och är nu redo att ta nästa steg.

Vad erbjuder vi dig?

·      Varierande och utvecklande arbetsuppgifter med stor möjlighet att påverka ditt eget arbete och resultat
·      Goda utvecklingsmöjligheter
·      Verka i ett växande företag och bransch som ständigt utvecklas
·      Marknadsmässig grundlön och bonus
·      Anställningsvillkor som är reglerat i kollektivavtal för tjänstemän
·      Friskvårdsbidrag samt andra personalförmåner
·      Tjänstepension

 Övrigt

Vi sitter i fina lokaler mitt i Göteborg tillsammans med våra kollegor på Retail Recruitment. Resor inom Sverige förekommer.
För oss är det viktigt att hitta rätt person till denna nya och viktiga tjänst så vänta inte med att registrera din ansökan, vi kallar till intervju fortlöpande. Välkommen att registrera din ansökan via vår hemsida (vi kan ej hantera ansökningar via mejl eller post).

Har du frågor kan du kontakta Ulrika Mikkelsen, CEO Retail Staffing på 0767-774138 alt ulrika.mikkelsen@retailstaffing.se

"We are retail - new retail"

Ulrika Mikkelsen

Rekryteringsansvarig

Kontakt
Arbetsgivare Retail staffing - Bemanning&Rekrytering inom Butik/E-commerce/Event/Pop-Up/Kundtjänst
Arbetsort Göteborg
Kontaktperson Ulrika Mikkelsen, VD/Retail Staffing Manager, ulrika.mikkelsen@retailstaffing.se, 0767-774138
Villkor
Yrkestitel Konsultchef
Anställningsform Tills vidare
Varaktighet Tills vidare
Arbetstid Heltid
Lönevillkor Fast
Ansökan
Sista ansökningsdag 2019-03-24
Publiceringsdatum 2019-01-28

Vet du någon som passar för jobbet? Berätta för dem!