Klarna’s mission is to free people from all the meaningless time spent managing money and purchases, so they can do more of what they love. Every day at Klarna we help consumers, merchants and partners to explore just how smoooth the modern purchase experience can become. Our position at the crossroads in payments, consumer financing, ecommerce and banking means we are uniquely positioned to do this. There is no label for what we do.

Klarna was born in Stockholm in 2005 and today has 2.000 employees working across Europe and the US. We currently serve 60 million consumers, work together with 90,000 merchants and process more than a million payment transactions a day. We are growing at 40% year on year and our investors include Visa, Atomico, Sequoia Capital, Permira and Bestseller group/ Anders Holsch Povlsen. We have strong partnerships with some of the world’s leading brands such as; ASOS, IKEA, Adidas, Zara, Lufthansa and Spotify.

To find out more on what it is like to work at Klarna: https://www.klarna.com/careers/

HR Business Partner till Klarna!

Stockholm
Sista ansökningsdag 2019-01-06

Drivs du av tanken att arbeta i ett snabbväxande bolag med högt engagemang och framåtanda? Vill du arbeta med affärsstöd nära verksamhetens chefer? Känner du dig trygg i arbetsrätt och har tidigare erfarenhet av liknande roller? Vi söker just nu efter en HR Business Partner till Klarna och om du känner igen dig i beskrivningen så vill vi gärna komma i kontakt med dig!

OM ROLLEN

Novare professionals söker nu efter en HR Business Partner till snabbväxande Klarna för ett längre föräldravikariat. I rollen kommer du att arbeta verksamhetsnära genom att stötta cheferna i löpande arbetsrättsliga frågor och personalrelaterade ärenden. Arbetsdagen kommer att erbjuda en stor variation beroende på vilket ärende du stöttar i och arbetsuppgifterna kan variera i allt ifrån löneöversyn till rehabiliteringsprocesser, arbetsrättsliga ärenden och fackliga förhandlingar. Som konsult ser vi det också som ett naturligt led i uppdraget att du alltid arbetar för att säkerställa och optimera organiationens arbetsmetoder, rutiner och processer för att på bästa sätt bidra till företagets utveckling.

Denna roll är ett konsultuppdrag via Novare Professionals där du anställs hos Novare och arbetsleds av Klarna. I den här rollen finns det också möjlighet at arbeta som interimskonsult via Novare. 


VI SÖKER DIG SOM

I den här rollen söker vi dig som är redo att självständigt stötta och driva HR-frågor i en internationell miljö. Vi tror att du har flera års erfarenhet av att arbeta HR-relaterat och en utbildning som innefattar arbetsrätt och personalarbete.

För att lyckas i rollen krävs det att du både är trygg i dina HR-kunskaper och har god kännedom eller vet hur du snabbt hittar information om gällande lagar och avtal. Då klarna har en bred chefsstab med internationella chefer bör du behärska svenska och engelska, både i tal och i skrift. Kunskaper i övriga språk är meriterande.


ÖVRIG INFORMATION

Start: Januari 2019.
Omfattning: Heltid, 12 månaders konsultuppdrag med möjlighet till förlängning. 
Placering: Stockholm, Sveavägen.


Denna process genomförs av Novare professionals och det är Klarnas önskan att alla frågor kring tjänsten skickas direkt till Novare. Vid frågor, vänligen maila Anna.Liljegren@novare.se. Notera att vi endast tar emot ansökningar via annonsen med hänsyn till GDPR. Urvalet till tjänsten sker löpande och vi rekommenderar därför att bifoga din ansökan så snart som möjligt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Kontakt
Arbetsgivare Novare Professionals
Arbetsort Stockholm
Kontaktperson Anna Liljegren, Talent Manager, Anna.liljegren@novare.se, 0046735148095
Villkor
Yrkestitel HR Business partner
Anställningsform Visstid
Varaktighet 1 år eller längre
Arbetstid Heltid
Lönevillkor Fast
Ansökan
Sista ansökningsdag 2019-01-06
Publiceringsdatum 2018-09-04

Vet du någon som passar för jobbet? Berätta för dem!