Lideta Hälsovård och Mama Mia bygger Sveriges nya vårdföretag. Lideta Hälsovård och Mama Mia är ett vårdbolag som driver primärvård, mödrahälsovård och företagshälsovård i södra Sverige. Idag består verksamheten av mottagningar från Stockholm i norr till Trelleborg i söder. Totalt arbetar drygt 500 personer i verksamheten och bolagets huvudkontor finns i Helsingborg. Lideta och Mama Mia koncernen omsätter drygt 700 mkr på årsbasis.

Mama Mia är idag Skandinaviens enskilt största privata kvinno- och barnhälsomottagning. Mama Mia erbjuder ett brett utbud av högkvalitativa vårdtjänster inom öppenvård för alla människor i alla åldrar. Lideta och Mama Mias huvudägare är Nordstjernan, som är ett familjekontrollerat investeringsföretag.

Chef Digital Administration till Lideta Hälsovård

Helsingborg
Sista ansökningsdag 2018-09-02

Vi söker dig som vill vara med och utveckla den digitala sjukvården i Sverige. Lideta har idag flera spännande samarbeten inom detta område. I denna tjänsten kommer du ansvara för 20-25 administratörer. Vanligt förekommande arbetsuppgifter kommer vara att planera och leda det dagliga arbetet samt utvärdera och sammanställa rapporter.

Trivs du med kombinationen av ledarskap och administrativa sysslor? Då kommer detta vara en spännande tjänst för dig!  

Arbetsuppgifter
I rollen som chef över vår digitala administration är dina främsta arbetsuppgifter:

· Arbetsmiljö- och personalansvar för ca 20–25 personer

· Planera, leda och följa upp samt utvärdera det administrativa arbetet

· Delvis eget administrativt arbete

· Samverka med aktuella landsting angående journalprogram och behörigheter

· Samverka med våra samarbetspartners angående processer, behörigheter, personal, ev. friktioner m.m.

Du rapporterar till chefen för verksamhetsutveckling i Helsingborg.

Du utgår från vårt huvudkontor i Helsingborg. Det första halvåret kommer du behöva lägga mycket tid i Tranås, där vår administration är placerad och därefter kommer du förlägga mer tid på huvudkontoret i Helsingborg och ha din placering på den orten.

Kvalifikationer
·         2–3 års erfarenhet som chef över administrativ personal

·         Är en god ledare och förebild 

·         Goda kunskaper i MS Office

·         Stor erfarenhet av schemaläggning vid skiftarbete

·         Erfarenhet av arbete i journalsystem. Meriterande är kunskap inom Cambio Cosmic och System Cross

·         Kunskaper i flertalet olika programvaror och rapportutformningar i dessa

För att axla denna roll behöver du vara självgående, strukturerad och ha en god förmåga att motivera dina medarbetare till höga prestationer. Som person tar du ansvar för ditt arbete, kan prestera under press och vill alltid leverera ett bra resultat.

Mer om tjänsten
Tjänsten är en tillsvidareanställning.
Tjänstgöringsgrad heltid.
Vi hanterar ansökningar löpande, så passa på att sök redan idag!

Har du fler frågor är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig, Emelie Hägerström på emelie.hagerstrom@lideta.se.

Vi ser varmt fram emot din ansökan!
Kontakt
Arbetsgivare Lideta Hälsovård
Arbetsort Helsingborg
Kontaktperson Emelie Hägerström, HR, emelie.hagerstrom@lideta.se
Villkor
Yrkestitel Chef Digital Administration
Anställningsform Tills vidare
Varaktighet Tills vidare
Arbetstid Heltid
Lönevillkor Fast
Körkort Personbil
Ansökan
Sista ansökningsdag 2018-09-02
Annonsen publicerades 2018-08-10

Vet du någon som passar för jobbet? Berätta för dem!