Sefina är Nordens största pantbank och har funnits sedan 1884. Idag är vi närmare 95 medarbetare med tjugo kontor runtom i Sverige och huvudkontor i Stockholm. 2009 bytte vi namn från Svensk Pantbelåning till vårt nuvarande namn Sefina.

Sefina står för ”Secure Finance”, vilket betyder säkra tillgångar. Vår affärsidé bygger på att vi lånar ut pengar mot säkerhet, så kallade pantlån. Det innebär att du kan komma till oss med dina värdeföremål, få dem värderade och låna pengar på det varan är värd. Vi behåller din vara som en pant – en garanti på lånet – tills du löser ut din vara igen. Under lånetiden betalar du en ränta till oss. Om du inte kan eller vill lösa ut din vara igen säljer vi den lagenligt via öppen auktion. Det gör vi för att få tillbaka de pengar vi har lånat ut. Här samarbetar vi med Kaplans Auktioner. De varor som inte klubbas på auktionen ropar vi själva hem och säljer i våra egna butiker och online.

Sefina Uppsala söker butikschef

Uppsala
Sista ansökningsdag 2018-06-30

TJÄNSTEN SOM BUTIKSCHEF:
Som Butikschef har du ett helhetsansvar för en av våra tjugo butiker. Dina främsta uppgifter är att utveckla dina medarbetare och driva verksamheten i enlighet med affärsplanen.

Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat:
·      Ansvara för butikens värden och belåningsrutiner
·      Belåning, värdering och försäljning till våra kunder
·      Budgetansvar samt aktivt arbeta med våra nyckeltal
·      Analysera resultat samt arbeta aktivt för att nå nya kunder
·      Personalansvar, teamet består av 2-3 medarbetare samt extrapersonal
·      Rekrytering och anställning
·      Introduktion och kontinuerlig utveckling av dina medarbetare
·      Ansvara för den lokala säkerheten
·      Värdeinventering, inventering, varuhantering, administrativt arbete

Vi hanterar dagligen värdefulla smycken, ädelstenar, instrument, klockor, konst och antikviteter. Exklusiva varumärken och ovanliga föremål är vanliga hos oss. Med gedigen värderingskunskap ser vi till att kunden får en helhetsupplevelse utöver det vanliga och vill komma tillbaka till oss. 

VAD VI ERBJUDER DIG:
En dynamisk arbetsmiljö som består av passionerade och drivna kollegor med en positiv attityd. Du kommer att vara en del av ett team som arbetar nära varandra, hjälper varandra och värdesätter en bra atmosfär. Sefina är kollektivavtalsanslutna och vi erbjuder förmåner i form av löpande produktutbildningar, friskvårdsbidrag, rikskuponger, träningsaktiviteter, mässor, bonussystem mfl.

Ett exempel på en aktivitet som vi genomfört för att främja våra medarbetares utveckling är att vi under de senaste åren haft ett helt butiksteam som åkt till BaselWorld i Basel, en av världens största klockmässor, för att gå djupare in i klockornas värld och hålla oss uppdaterade inom de senaste trenderna.

MER OM TJÄNSTEN:
ANSTÄLLNINGSFORM: Provanställning
ANSTÄLLNINGSGRAD: Heltid 38,5 h/vecka. Arbetstiden är förlagd utifrån butikens öppettider.
ARBETSSTÄLLE: Butiken på Dragarbrunnsgatan 53 i Uppsala
STARTDATUM: Tillträde under sommaren, eller enligt överenskommelse

VI SÖKER DIG SOM:
·      Har minst 1-2 års erfarenhet av personalansvar och att inneha en chefsroll
·      Har minst 2-3 års arbetslivserfarenhet från försäljnings- eller serviceyrken
·      Är ansvarsfull och gillar att arbeta i ett team
·      Har ett intresse för smycken, ädelstenar, instrument, klockor, konst och antikviteter. Det är meriterande om du arbetat med detta tidigare men inget krav
·      Brinner för att ge service utöver det vanliga
·      Har ett gott siffer- och affärsintresse och är noggrann. Det är mycket meriterande om du har utbildning inom ekonomi
·      Är en tävlingsmänniska som drivs av att överträffa mål
·      Har en gymnasieutbildning. Högre utbildning är meriterande
·      Har god datorvana och erfarenhet av att arbeta i Office paketet
·      Behärskar svenska och engelska obehindrat. Det är meriterande om du talar ytterligare språk.

I samband med denna rekrytering samarbetar Sefina med Retail Recruitment.
I denna rekrytering kommer stor vikt läggas vid personlig lämplighet. Ett krav för anställning är godkänt resultat på registerkontroll och kreditupplysning, som kommer att genomföras med anledning av att du i tjänsten självständigt hanterar värden. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhetsmedvetande.
I
ntervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.
Välkommen med din ansökan så snart som möjligt!
Kontakt
Arbetsgivare Retail Recruitment - Rekrytering chefer/specialister inom Retail&FMCG
Arbetsort Uppsala
Kontaktperson Maria Johansson, Recruiter, maria.johansson@retailrecruitment.se, 0706067646
Villkor
Yrkestitel butikschef
Anställningsform Tills vidare
Varaktighet Tills vidare
Arbetstid Heltid
Lönevillkor Fast
Ansökan
Sista ansökningsdag 2018-06-30
Annonsen publicerades 2018-06-12

Vet du någon som passar för jobbet? Berätta för dem!